lördag 29 december 2012

Ensam hemma helg

Idag vaknade vi ganska tidigt för att vara lördag.Hikaru skulle åka på resa med sina kompisar över helgen.De är ett gäng killar som har gjort en resa tillsammans varje år sedan gymnasiet.Lite gulligt måste jag säga.Fast en stor del av dagen gick ändå åt till att spela tv-spel.Jag passade på att fixa lite med min nya fickalmenacka/filofax.Ja,i detta teknikens underland så har hör och häpna; almenackor av papper har fått en ny renässans! Mycket tack vare att de också dubblar som dagböcker,gärna med mycket scrapbooking inslag.

Efter att Hikaru åkt så skulle jag vara jättefixig och fixa en massa.

Hur det gick?

Ganska dåligt.

Men imorgon så måste jag upp tidigt och tvätta och sedan har jag några timmar på mig att städa innan jag ska åka på födelsedagskalas! Min kompis Matilda eller Machi som hon mest kallas för fyller nämligen år! Vi ska mysa med film och äta pizza! Jättesyndigt men vad gör man inte för födelsedagsbarnet? Haha (*^^*)

Nu ska jag snart gå och sova så jag faktiskt gör allt det där imorgon på förmiddagen.

Men först lite bilder,dels på min almenacka och så på min middag kontra Hikarus middag.De övernattar på ett traditionellt japanskt värdshus så vi kan ju säga som så att våra middagar inte spelar i samma liga riktigt. (^_^;)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar