lördag 15 december 2012

Lördag på IKEA

Blev inte att jag bloggade igår,var för trött.

Dagen började senare än jag tänkt mig då jag sov bra länge..efter att jag vaknat och fått lite kaffe i mig bestämde jag lite snabbt att vi måste till Ikea.Idag.NU.

Men jag blev övertalad till att ta det lite lugnare.Regnig dag dessutom så man vill inte göra sig brådska heller.Men perfekt väder för att hänga på Ikea.

Vi åkte till Ikea Kohoku,tog Ikea bussen från Shinyokohama stationen..tog kanske totalt 1.5 timme..det första vi gjorde var att bege oss till restaurangen. 💗

Köpte köttbullstallrik,pommes med friterad kyckling samt sallad-sopp-drinkbar till båda och efterrätt! (mandeltårta) var lyckligt mätta efteråt.

Sedan strosade vi genom Ikea i lugn och ro.Finns så mycket kul att titta på! Vi hade ganska roligt i display rummen.Tydligen har vi rätt lika smak på inredning också.

Inhandlat blev en kudde till Hikaru,extra örngott,bäddlakanset och underlakanset.
Passade på att köpa ett plastlådeset,påsklämmor,en stor glasbruk och äppeldoftljus också.

Men är man på Ikea kan man ju inte låta bli att gå in på matavdelningen...köpte sill,ost,pepparkakshus,bostongurka och lingonsaft...💗

När vi kom hem var vi duktigt trötta men jag satte i alla fall på ris till kvällsmat.Någonstans där kom riset jag köpt online också.Så smidigt att bara få det levererat hem till dörren!

Vi åt tonfisk och ägg risskål med kimchi och lite annat gojs till...enkelt men gott.

Ringde hem till Sverge och pratade med mamsen och papsen...mysigt!

Just nu sitter jag på tåget på väg till ett möte...får se vad det ger.

Haha bilden jag tagit på mig själv är ett första försök till en "dagens outfitbild" XD





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar