lördag 5 januari 2013

Gott Nytt År i efterskott!

Det blev inte riktigt som jag tänkt mig med uppdateringen men det är som det är med det.Jul och nyår är ju faktiskt lite speciella tillfällen på året så det så.

Nyårsafton gick väldigt lugnt till måste jag säga.Vi var hemma hela dagen och städade och tittade på lite speciella program som gick på tv.Mest var det smakprov på program som skulle sändas mellan den första och tredje januari.(Den högtid som kallas oshou-gatsu här.)

Ringde hem en sväng på eftermiddagen och kollade läget innan jag tog tag i att laga nyårsmiddagen.Hikaru ville ha svensk köttfärslimpa med potatis och då blev det det också.Plus sås,varma grönsaker och sallad till.Till efterrätt blev det färska jordgubbar som vi doppade i choklad.Fast chokladen vi var inte så snabba av oss så chokladen hann stelna.(och jag orkade inte gå ner i köket och värma på den igen.)
Vid tolvslaget så skålade vi lite med varsitt glas vitt vin och så ringde jag hem igen och önskade gott nytt år.Sedan var det bara att hoppa i sängen för vi skulle upp tidigt dagen därpå....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar