måndag 3 december 2012

Bloggar

Jag minns att jag gick på gymnasiet när jag hade min första blogg.Den hade lila eller svartbakgrund och det var mycket svart,svår tonårspoesi och liknande som skrevs där.Kommer inte ihåg när jag raderade den...sedan måste jag ha haft i allafall en blogg till innan jag började med bloggen "Fröken Tekannas Äventyr" men jag kan inte för mitt liv komma ihåg något om innehåll eller så.Antagligen en vanlig vardagsblogg...förresten så finns bloggen "Fröken Tekannas Äventyr" kvar om man skulle vara intresserad av att läsa om min första tid i japan,men inläggen är väldigt långa så den är ganska jobbig att läsa.

Nu däremot...NU sitter jag här med en helt sprillans ny blogg som bara väntar på att bli fylld med massa godsaker.VAD ska jag skriva då? Mest blir det väl om min vardag i Tokyo. (som kan vara lika tråkig som den i Sverige,lovar.)En och annan topplista,kanske något recept på något gott japanskt jag lagat eller kort om någon film jag hyrt.(i år har jag hyrt sjukt mycket film.)

Kanske kan jag få lite hjälp på traven om jag kollar runt lite på bloggar? Det var ju också en sak,jag följer faktiskt inte så många bloggar...

Ah just det det var min kille herr H som döpte bloggen till "puchi fika" puchi är det japanska uttalet för petite och fika är ett av de få svenska ord han kan utantill.Ja och så är du ju liten också sa han. :P
Så i princip så betyder namnet "liten fika" och eftersom det är min blogg så blir det som "ta en liten fikapaus med mig" (*^_^*)

Annars kan jag ju alltid låtsas att jag är en pokémon XD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar