tisdag 11 december 2012

Trött tisdag

Igår var nog den jobbigaste dagen på jobbet hittills.Det var rätt mycket att göra trots att det var måndag.Antar att det är för att det är december.Till slut kändes det som att mitt hjärna kortslöt sig totalt.Var så skönt att få gå hem som jag vet inte vad.Lite fint var det dock för jag fick min första lön och det var mer i kuvertet än jag trodde att det skulle vara.Passar rätt bra eftersom jag märkte idag att det är dags att beställa hem en ny rissäck(Jag köper en säck på 10 kg och får det hemskickat.Slipper allt kånkande!) och det kostar en del.

När jag kom hem ville jag bara hoppa in i duschen och skura av barbeque lukten...och just då var duschen upptagen*.Typiskt,så fick vänta i typ en halvtimme innan jag kunde duscha.Klockan var runt halv två innan jag kom i säng...med skola från klockan 9 dagen där på.Blev ju inte många timmars sömn där inte.Började till och med dagen med lite snabbkaffe...inte gott men det hjälpte nog lite.
Påväg till skolan passerar jag alltid gamla kommunhuset och där stod det typ 7 brandbilar och 2 ambulanser.Vet fortfarande inte vad som hade hänt men jag gissar kanske på en gasläcka.Har för mig att de renoverar lokalerna för tillfället så inte alls omöjligt.Plus att det inte var någon rökutveckling vad jag kunde se.

Själva skoldagen var inte så förtvivlat farlig trots allt.Det blir nog bra bara jag lägger mig i någelunda tid ikväll.Måste hinna plugga lite också.Är lite för trött för att koncentrera mig på det bara.Kvällsmaten idag blev hemlagad kycklingpastagryta med bacon,kantareller och spenat.Mumma!


*Jag bor i ett så kallat share house med 5 andra.Bloggar om det i separat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar