lördag 29 december 2012

Lång dag i Shinjuku

Först måste jag säga att uppdateringen i sig gör mig lite förbryllad.Det blir ofta helt fel datum som saker kommer upp,även när jag inte tidsinställt inlägg.Oh well,något jag får titta på senare vid tillfälle.(=förmodligen aldrig.)

Även om rubriken egentligen avser igår,fredag så tänkte jag också passa på att nämna lite mer om torsdagskvällen då jag och Hikaru lagade pyttipanna på julbordsrester och åt ris a la maltan.Hikaru upplevde ännu ett litet trauma.Han sa att genom konsistensen av efterrätten så förstod hans mun att det var ris som han åt men resten av intrycken som hörde ihop var bara fel tillsammans.Men han kanske provar det igen.Kanske kan Hikaru anpassa receptet lite också? Får bli något för nästa år. :)

På fredagen hade jag en riktig tjejdag med Elin inne i Shinjuku.Var en pers i sig att ta tåget in men när man väl överlevt det så var det ingen fara.Rätt konstig känsla dessutom att stå utanför east excit och vänta på Elin och det var helt folktomt i princip.(alltid knökat) Vi började med att promenera bort till biografen Wald9 och köpa biljetter till Les Miserables,till studentpris! Medan vi väntade in bion tog vi en lång mysig fika på Starbucks så bådas vårat Matcha Latte begär kunde stillas.Mer Elins än mitt kanske,jag gillar den men jag tror det var första gången iår som jag drack den.(Går heller inte så ofta till Starbucks.) Vi pratade en massa också.Det var väldigt skönt för det behövdes liksom.Jag kan inte gå in på detaljer men ibland skulle jag nog vilja vara som Elin faktiskt. :)
Trots långfikat hade vi tid över så vi kollade lite inne på några arkadhallar och hamnade på Book Off,en kedja som säljer främst begagnade böcker,filmer och spel.(Men också kläder m.m beroende på storleken på butiken.) Vi passade på att införskaffa oss lite fantasy.Elin köpte den första boken i A Game of Thrones och jag köpte nummer två,som jag också håller på att läsa på datorn.Men det är ofta jag har kommit på mig själv med att hellre haft den som vanlig pappersbok.(Har ingen kindle så jag måste sitta vid datorn för att läsa.) Ett snabbstopp på en konbini för att köpa dricka och smörgåsar sedan så hamnade vi snart på våra platser.Helt makalös musikalfilm måste jag säga.Grät en hel del men säg inte det till Hikaru,då skakar han på huvudet igen.(Gråter lite för mycket till filmer...) Efteråt kände vi oss lite trötta så vi fikade lite till och pratade lite mer.Om lite mera viktiga saker.Typ som att bli kompanjoner och öppna café i Tokyo.Vi har i stort sett allt som behövs utom pengarna.(Rätt vanligt scenario har jag hört.) Ska kolla lite grann med en jobb coach angående saken men det är nog ingen idé att jag skrotar mina job hunt planer än så länge. (Tyvärr.)

Vi skiljdes åt vid stationen och jag läste lite i min nya bok medan jag väntade på att Hikaru skulle komma från jobbet.Vi gick på vår första biodate tillsammans och vi såg The Hobbit.
Vänta lite nu tänker ni,hon var ju på bio på dagen med Elin ju! Ja,så går det när man råkar lova bort sig på två biodater på samma dag.Kanske rätt okej med tanke på att senast jag var på bio var när Alice i Underlandet filmen gick och det var ett tag sedan.The Hobbit var för övrigt sjukt bra den med.Fick bästa känslan i magen alltså av att hoppa in i ännu ett mästerverk av Peter Jackson.Hikaru har inte riktigt någon koll då han inte sett Sagan om Ringen filmerna eller läst böckerna men han gillade filmen ändå.Får ta och skola pojkstackaren helt enkelt.

När vi klev av vid vår station så regnade det en massa men till att börja med gjorde det inget för vi smet in på ramen stället vid stationen och åt ramen.(Japansk varm nudel soppa) Rättelse: Hikaru köpte ramen och jag åt lite av det som han inte orkade.Jag orkar inte äta en hel portion själv,särskilt inte sent på kvällen så jag brukar äta det Hikaru inte orkar och det brukar vara lagom.

Rätt bra dag men var rätt slut efteråt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar