tisdag 18 december 2012

Fix fix fix!

Idag när jag vaknade hade jag ont i halsen och kände mig allmänt småkrasslig men det är bara att bita ihop några dagar till det.Ska ut och äta med en jobbarkompis till Hikaru och hans flickvän.Lite pirrigt för det är första gången han presenterar mig för någon japan.Han har två utländska klasskamrater han umgås mycket med i skolan men ah..inte riktigt samma sak.

Men det är inte förräns ikväll.Spenderade några timmar på "stan" och gjorde bort ärenden...råkade köpa lite extra till mig själv också.Hoppsan hoppsan! Men det var faktiskt bra saker!

Som belöning för att jag varit duktig så köpte jag mig ett chokladhorn och drack varm vinägerdryck med yuzusmak.Det blev en stor hit tidigare iår,det är svart-vinäger smaksatt med olika frukt och bärsmaker som kommer från korea från början.Eftersom jag är yuzu-tokig så köpte jag ju den.Man ska tydligen både få bättre hud och gå ner i vikt av den.Jag tror knappast på det men gott är det i alla fall.Särskilt varm! Till det tittade jag på de senaste avsnitten av julkalendern...börjar faktiskt få upp julstämningen nu!

Snart ska jag ta och göra mig iordning inför ikväll...vad ska man ta på sig då? Säg det...när jag frågade Hikaru så sa han bara "Det är ju inte som att du har mycket kläder att välja mellan så ta bara nått." Antar att han är stressad inför robot-tävlingen eller nått...ibland är han lite konstig.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar