onsdag 26 december 2012

Mellandagsmys

När det är jul så är det väl okej om det blir lite segt med uppdatering hoppas jag. :)

Julaftonen fortsatte undefär som det var tänkt med att vi efter frukosten tog det lugnt och jag ringde till Sverige.(Tydligen snöade det en massa.) Sedan blev det ett litet julbord men vi orkade inte äta efterrätten.Typiskt att man inte orkar det som är gottast av alltihop!

På Juldagen skulle jag egentligen ha jobbat men jag var fortfarande ganska snuvig så efter ett samtal till jobbet så blev det bestämt att jag skulle vila den dagen."Firade" med att ringa till Sverige igen och kolla hur julaftonen varit därborta.(Lugn och skön :) ) Dessutom kom en kille som bor här hem från sin arbetsresa i Irak den kvällen så en annan som bor här hade lagat en fin middag åt oss allihop.Jag fick ta det lugnt för jag är annars alltid den som lagar maten och eftersom jag var sjuk fick jag ta det extra lugnt.Vi öppnade också mina burkar med persimonfruktssylt som jag kokade tidigare i höstas.De var perfekt tillslutna så de klickade när man skruvade av locket! o(*^_^*)o

Igår på Annandagen kom jag i alla fall iväg till jobbet så hela dagen blev mest att förbereda för det och allmänt hålla mig uppe ur sängen. :P Det gick hyfsat för att ha varit borta en vecka.Men det blev en hel del missar här och var fast ah,det var inte bara jag som gjorde det så.Jobbade med en ny tjej som heter Minami och hon var jättesnäll. :)
Tog med mig lite svensk choklad dels för att jag hade dåligt samvete över att jag varit ledig två dagar.Även om det inte kunde hjälpas att jag var sjuk så vet jag att det är tokmycket just nu på årsslutet.Dessutom var det ju jul.Den blev mycket uppskattad och jag hoppas att alla kommer hinna få en bit i alla fall. XD

Nedan kommer lite blandade bilder från julhelgen.Jag fick ett mobilskal,en fin halsduk samt ett par mockahandskar av Hikaru och nu får ni även se bilder på Hikarus tröjor.(Han gillade dem OCH storleken var perfekt!) Halvdålig bild av julbordet,vi var så hungriga att vi hade svårt att sitta still och fota allt ordentligt. Haha

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar