fredag 7 december 2012

Jordbävning

Idag när jag var på väg hem från skolan inträffade det en jordbävning.Jag stod i mataffären och letade efter ett rödvin som jag kunde göra mulled wine på när allt började skaka.Inte så att jag inte är ovan vid jordbävningar,men jag har nog aldrig varit med om en så pass stark en när jag inte varit hemma.Nu var det inte så farligt,hyllorna svajade lite men förutom lite snackspåsar så åke inget i golvet.Enligt min adress bor jag visserligen i Tokyo men jag bor väldigt nära gränsen till Kanagawa perfekturen så det är inte bara i Tokyo,det är på bortre sidan dessutom så det var som sagt ingen fara på taket.Samma sak när jag kom hem till mig.Behövde inte plocka eller städa något alls.

Måste dock hålla med om att även om man är van vid jordbävningar så när det kommer en lite större numera så suger det till lite i magen och man spänner sig lite medan man väntar på att den ska ta slut.Med numera så menar jag efter den stora som kom 3.11.11.(Även då var det ingen större fara med mig eftersom jag vid den tidpunkten bodde i Saitama perfekturen.)Kanske låter konstigt men jag var aldrig speciellt rädd,lite ängslig emellanåt men aldrig egentligen direkt rädd.Försökte hålla mig lugn hela tiden,plus att jag såg till att sova ordentligt och det gjorde nog mycket för att hålla humöret uppe.Speciellt under strömavbrotten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar