söndag 9 december 2012

Bakade kanelbullar i brödrosten!

Idag så var det mest en "vara hemma och fixa dag".Har tvättat,lagat mat och bakat bullar.Borde väl egentligen ha bakat lussebullar men det får vänta lite mer tills det blir jul.Det var lite mer komplicerat att baka än jag tänkt mig.Gjorde för det första bara en sats på en halvliter mjölk.Men i och med att vi inte har någon brödkavel så fick jag lov att använda en matlagningsätpinne istället.Till slut gick det väl att kavla ut degen men jag kunde inte få det så pass bra att jag kunde göra knutna bullar.Fick bli rullade i pappersformar.Tyvärr är brödrosten inte riktigt anpassad för det så nästan alla blev lite brända/mörka på toppen.Men det går att pilla bort.Smakade bra gjorde de i alla fall! Kunde bara grädda 6 stycken åt gången också så jag varvade att passa bullar med att ta in och vika tvätt.Ja,det är december men jag hänger fortfarande tvätten ute.Om man hänger tvätten på förmiddagen så är den i stort sett torr till kvällen och man slipper använda torktumlaren.

Och just det en sak till...känns lite fånigt att kalla min kille för herr H när det ändå är okej att lägga ut bilder på honom så,ah han heter i varje fall Hikaru.(Om det första ni tänkte på var Hikaru no Go så var ni inte ensamma om det,jag tänkte på det också. :P) Kanske kallar honom herr H lite då och då i alla fall.

Så lite bilder från bullbaket!
Glad andra advent!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar