måndag 17 december 2012

Äntligen jullov! o(*^_^*)o

Glömde ju nämna att idag är det första riktiga jullovsdagen för mig! Har bara varit hemma hela dagen och tagit det lugnt för det mesta.Tvättade lite tvätt och kanske ska ta en maskin till ikväll.Det krångliga när jag ska tvätta är oftast Hikarus tvätt,det är alltid en massa extra krångel med hans plagg.Jag är oftast för lat för att köpa sånt som inte bara kan stuvas in i tvättmaskinen rakt av.Men så har ju Hikaru påpekat att min garderob är en liten katastrof i sig. Haha!

Hikaru ska ut med jobbet ikväll och då ska alla de yngre klä ut sig och spexa.Så hela förmiddagen ägnade jag åt att sy om en skjorta.Det ska bland annat vara så att han enkelt kan dra av armarna på den.Först var det sagt att han skulle komma hem runt 16-17 och hämta den men såklart blev det ändrat i sista stund och han messade mig att han kommer hem under lunchen istället och plockar den med sig.Fick lite panik.Visserligen satt jag redan och sydde då men det tar sjukt lång tid att sy för hand.(Har ingen symaskin! T.T) Men jag hann faktiskt klart lagom tills han kom och då passade han på att äta lunch med mig! Värmde på lite rester från igår lite snabbt.Vi hann mysa lite också innan han skulle till skolan och jobba lite på sitt projekt innan festen med jobbet.Projektet är ett grupparbete där de ska bygga och tävla med en robot.Själva tävlingen är nu i helgen och jag kanske ska gå och titta om jag får lov från Hikaru.(Han tycker det är lite pinsamt om jag kommer och ingen av de andras flickvänner kommer.)

För att fira att jag var så duktig med både tvätten och sy-uppgiften så drack jag te,åt choklad och mandariner medan jag kollade ifatt julkalendern.Hann inte se ett enda avsnitt förra veckan så jag unnade mig att kolla idag.Mellan avsnitten varvade jag med att läsa på Fokis blogg.Jag följer inte så många bloggar men måste säga att jag verkligen gillar Fokis. :)

Snart dags att ta tag i disken från lunchen,laga lite kvällsmat och kanske tvätta lite till...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar