söndag 16 december 2012

Mysmiddag


Mötet igår gick väl sådär,få se vad som händer nu.På vägen hem svängde jag förbi mataffären och handlade lite.Eller det blev lite mer än jag tänkt mig,men det där som blev extra var mest grönsaker och frukt och då är det väl okej,inte sant?

Hade bett Hikaru sätta på riset i förväg så det bara var klart att laga tillbehören när jag kom hem.Gjorde tonkatsu,japansk schitzel med sallad och inlagda grönsaker till.Ja jag fuskade med de inlagda grönsakerna,jag köpte färdigt.Det är alltid lite pirrigt att laga japanska rätter även om man lagat dem tidigare.Men jag fick tummen upp! Lite oväntat försvann hela salladen i ett nafs dock...finns lite kvar i kylen som jag kan ta till i veckan sen.Recept kommer upp separat!

Blir inte just att vi äter hemma tillsammans förrän till helgen.Efter maten så hjälpte Hikaru mig att installera office paketet jag köpte i fredags så nu har jag office 2010 på datorn.Plus att det ingår gratis uppgradering till 2013 paketet som släpps i början på 2013.Till på köpet gäller licensen för två datorer så nu har Hikaru office på sin dator också.

Innan läggdags spelade jag lite tv-spel.Ratchet and Clank 1...gick inget bra för mig måste jag säga.När jag gjort bort mina måsten idag så kanske jag passar på att spela lite.Hikaru ska ut med jobbet ikväll så jag blir hemma själv.Det var ett tag sedan.

Här kommer en suddig bild på kvällsmaten.(Typiskt att man kommer på att bilden inte är helt hundra efter att man ätit upp.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar