söndag 9 december 2012

Min perfekta dag file no.1


Nu kan jag ju egentligen inte klaga på mina måndagar men det är ju klart,om man får drömma lite om hur en perfekt måndag skulle vara så skulle den nog se ut lite så här:

Börjar dagen runt klockan 6-8 på morgonen.Troligen med att väcka zombien till pojkvän.Han är då ingen morgonmänniska det är då säkert.Men efter att ha fått upp honom och fått i honom frukost.Nu låter det väl lite som att jag leker mamma åt honom men riktigt så illa är det inte.Mest bara att jag är den som har koll på köket och följdaktligen matlagningen.Han är dock världens mest frivilliga diskare! XD

När han då kommit iväg till jobbet så kan jag tänka mig att jag tar en morgonpromenad på ungefär en timme.Det är ju så att för det mesta så går jag ju till och från skolan och under den tiden så får jag så himla mycket ideér och kreativa tankar.Nästan så att jag blir lite rädd.Ibland funderar jag på om jag skulle börja jobba som ideé-spruta.Tänk er det på ett CV? "Professionell Ideé-skapare".Efter promenaden blir det väl lagom med en stor härlig kopp te och sedan slå sig ner vid datorn och skriva fram till lunch.Skrivandet kan vara lite allt möjligt,skriva saker till bloggen,skriva på någon av mina påbörjade böcker(som jag gärna vill avsluta någon gång.) eller kanske också ett reportage till hemstadstidningen?

Lunchen i sig skulle nog vara någon matig,mustig (älskar det ordet!) soppa med hembakat bröd till.Sedan måste man ju ta sig en promenad på maten och om det behövs kan jag ju alltid kika in på mataffären och handla lite.
Beroende på humör och efter behov kan jag tänka mig en kaffe på ett lokalt litet fik för att få inspiration.Ofta när jag ska plugga på kaffeér så får jag lov att avbryta mig själv för att jag fått en bra ideé som bara måste skrivas ner.Finns helt enkelt inget bättre om man har skrivkramp.Synd bara att jag inte sysslar med det så det är ju inget problem för mig egentligen så att säga. (Just nu i alla fall.)Annars kan det bli en kaffe eller kopp te hemma igen efter promenaden.Sedan väntar nog skrivande fram till sena eftermiddagen då det blir dags för att laga kvällsmat.

När pojkvännen kommer hem blir det kvällsmat och kvalitetstid med honom.Förmodligen tv-spelande eller titta på en mysig film.Kan också tänka mig att innan kvällen är slut har jag hunnit skriva lite till i alla fall.Läggdags blir väl när jag fått nattugglan i säng,förhoppningsvis innan midnatt.

För säkerhetsskull skulle jag nog också lägga ett anteckningsblock vid sängen utifall jag får en bra ideé i sömnen eller vaknar av en bra dröm.Ligger oftast redan nu ett block på plats utifall jag skulle få en världens ideé.Vem vet? Kanske kan bli nästa J.K Rowling? Haha,nej kanske inte men man kanske kan lyckas ge ut några böcker i alla fall.Verkar ju inte så svårt om man kollar in vulkan.ses hemsida.

Men i alla fall det här var då ett exempel på en drömdag i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar