måndag 9 september 2013

Tokyo 2020

Lite låg uppdatering sedan helgen...men just nu finns det tydligen bara ett samtalsämne i alla fall så det kanske inte gör så mycket? Innan avslöjandet av vilken stad som skulle bli värd för olympiska spelen 2020 så pratade man bara om förberedelserna inför den sista presentationen. Sedan kom själva avslöjandet, det blev Tokyo så bättre lycka nästa gång Madrid och Istanbul. Nu pratar man bara om lyckan över att få arrangera ett OS igen samt att man måste sätta igång NU med byggplanerna. Överlag verkar folk väldigt glada och upplyfta av det här så det är ju alltid något. 

För att fortsätta på temat så blev det också klart att brottning finns kvar som OS-gren. Det fanns ett "hot" att grenen skulle puttas undan men framförallt japanska utövare har lobbat stenhårt för att få ha kvar sporten. Man kanske inte kan tro det men brottning är väldigt poppis här i Japan, särskilt bland tjejer på sistone.

Naturligtvis var det över hela Facebook också, främst lyckoönskningar men också en amerikansk kompis som skrev att vi måste börja smida planer så vi ( alla utlänningar i Tokyo) kunde casha in så mycket som möjligt när spelen väl går av stapeln. Han skämtade förstås, i alla fall lite grann. Fast han har nog en poäng i att det kommer öka efterfrågan av utländsk arbetskraft.

Då jag inte är en så särskilt sportintresserad människa sitter jag mest och väntar på reportage-klippen från Disney Land/Sea som visar årets Halloween tema. Plus att i år ska de ha en Halloween parad också vilket är första gången på 3 år tydligen. Jag tror faktiskt att jag gillar Halloween bäst av alla teman de brukar ha på Disney. Mest kanske för att Jultemat känns för overkill och sommartemat alldeles för blött. Sommartemat går liksom ut på att personalen häller vatten på dig, det största vattenkriget någonsin kan man säga.

Nej nu ska jag kila vidare med min förmiddag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar