måndag 2 september 2013

Mjuk dag

Jag har bestämt att idag ska bli en mjuk dag. Det är lite kaos bland inläggen för augusti och jag vet inte hur man ska lösa det på bästa sätt. Oavsett hur jag gör så blir det knas bland inläggen...Men ska i alla fall göra klart augusti nu på förmiddagen.

Igår var jag ute och letade efter en bok som jag behöver till skolan, men den fanns inte på bokhandeln vid stationen så idag ska jag till Machida och kolla ifall den finns där.

I söndagskväll åt Hikaru lite tilltugg som fanns i kylskåpet, men det verkar som att det legat lite för länge där för igår när han kom till jobbet fick han jätteont i magen och feber. Han stannade dock kvar på jobbet men han blev ju inte alls klar i tid med det han skulle så han jobbade dessutom över 2-3 timmar. (!) När han kom hem hade han fortfarande ont och var stekhet. Naturligtvis vägrade han som vanligt att ta någon som helst medicin. Han somnade ganska tidigt för att vara honom och förutom att vakna två gånger för att dricka vatten, gå på toa och byta kylplåster så sov han som en stock. Men han var fortfarande varm på morgonen och kände sig risig. Jag ville att vi skulle gå till sjukhus men han ville gå till jobbet och prova i alla fall. När han gjorde sig iordning så mumlade han om "det blir jobbigt att åka hela vägen till jobbet" och liknande. Ändå gick han dit. Precis när han skulle gå så frågade jag igen om han verkligen var okej men han svarade lite kort att "klart han inte var okej" och så sa han hej då och gick. Nåja, febern verkade ha gått ner betydligt i alla fall så knäppgöken får göra som han vill. Jag kan i och för sig förstå honom då det är krångligt att vara hemma sjuk från jobbet. Många företag kräver att man ska gå till sjukhus och få sjukintyg från första dagen man är hemma bland annat. (Gäller även vid vanlig förkylning)

Nåja ska ta och vila lite innan jag ger mig iväg till Machida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar