måndag 2 september 2013

På hemmaplan

En dag kom Pernilla och Lotta förbi hemma hos mig och lekte!
Vi började med lite fika och sedan åkte vi till Machida och gick runt där i flera timmar. Deras kompis David slöt också upp och senare på eftermiddagen kom även hans japanska väninna förbi.

Det blev en del påtande i second hand butiker och accessoarbutiker och kuriosa affärer. Vi åt thai curry på ett litet ställe som låg i en gammaldags butiksgränd.

På kvällskvisten fanns det massor av butiker vi fortfarande inte varit i men vi fick lov att ge oss...och så åkte vi hem till mig och lagade lite enkel mat. Vi körde på Cook do kryddsås med grönsaker och skaldjursmix plus en rejäl sallad och lite ris till. Drack lite chuhai till,det är någon from av alkohol gjord på ris vad jag förstår men jag är inte alls jätteinsatt i sådant så jag får lov att kolla upp det senare. Hikaru korkade också upp sin flaska med shochu som han fick i present förra året. Den innehöll guldflagor. Tror faktiskt att om man ska vänta på rätt tillfälle att dricka något kommer det aldrig att infinna sig så ah, vi bestämde oss för att det tillfället var nu helt enkelt.
 Det enda trista med dagen var att min tillbringare gick sönder...men den har hållit bra i och för sig. Vi åt en snabb liten efterrätt bestående av choklad tårta och sedan fick vi skynda oss till stationen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar