tisdag 3 september 2013

Sista dagen med flickorna

Tisdagen förra veckan var Pernillas och Lottas sista riktiga dag i japan så vi plus Anabel möttes upp i Ikebukuro för en trevlig dag tillsammans. Vi började med att gå till ett mysigt fik, som jag var till med mamma och pappa när de var här. Alla utom Anabel beställde kaffe och alla utom jag beställde våffeldesserter. ( Det verkade lustigt just då men är det inte alls nu.) Sedan letade vi på ett ställe som heter Animate, deras huvudbutik till och med. Det är en 8 våningar hög byggnad packad med alltifrån manga, anime, relaterade merchandise till tecknarmaterial, CD- dramas, soundtrack och utställningar.
Bland annat hade de en utställning högst upp med animen Shingeki no kyojin/ Attack on Titan.

Mitt i så smet Anabel och jag iväg till en konbini och köpte lite mellanmål. Efter det så gick vi runt och tittade lite till men till slut fick vi säga hejdå till Pernilla och Lotta. :(
Men som plåster på såren så slöt Hikaru upp och vi gick och letade efter ett ställe att äta på. Först gick vi in på Gasto men det var packat med folk och trots att vi snällt väntat på att få bord och menyer så kom ingen när vi plingade och ville beställa. Vi gick helt sonika därifrån. Istället smet vi in på en izakaya och beställde lite olika grillspett med mera. Första omgången dricka så drack alla läsk och andra omgången drack vi tjusiga fruktiga cocktails. Jag drack en mintig mojito, Anabel drack en apelsin drink och Hikaru drack den tjejigaste; en rosa jordgubbscocktail med massor av krossade jordgubbar i. Men jag kan förstå honom, väldigt god drink!

Det blev ingen lång kväll utan när vi ätit klart så drog vi oss hemmåt för en tidig kväll. :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar