tisdag 19 mars 2013

Skrivtorka och värmebölja

Vet inte riktigt vad jag ska skriva om faktiskt men jag känner lite att jag vill skriva något i alla fall.

Till exempel kan jag skriva lite om söndagens utflyckt.Det var jag,Hikaru och hans klasskamrater Bjarni och Irawan samt deras flickvänner Mita och Semi.Jag är inte helt hundra på hur man stavar deras namn men det blir säkert bra ändå.Vi åkte ut till en grillplats som faktiskt inte ligger så långt från min nya skola.Det bästa var dock att man slapp ta med sig något alls.I samband med att man bokade grillplats kunde man också boka mat och eftersom man betalade för maten i förväg behövde man bara betala för bordet när man kom.Plus att vi fick en genomgång av hur man skulle göra med skräp och annat.Grillen var redan tänd och det var en perfekt glödbädd när vi kom.

Vi hade bokat variety set så det var grönsaker,kött av olika slag samt skaldjur och som "efterrätt" fick man med ett yakisoba kit.Yakisoba är en typ av stekta nudlar som ofta förekommer på festivaler till exempel.Vi satt ute i vårvädret i tre timmar och grillade.Vädret var rätt okej men det blåste så det var lite väl kallt egentligen men vi hade i stort sett hela grillplatsen för oss själva så det var okej i alla fall.Efteråt var vi lite inne på att kanske gå på bio men filmen vi ville se gick inte någonstans i närheten så vi nöjde oss med fika.Egentligen gick vi och fikade enbart för att jag var så sjukt kaffesugen men eftersom alla åt efterätt också så tror jag att det inte var så dumt i alla fall.Vi gick till ett café i Machida som heter "01 Zero One".Jag skojar inte,det heter faktiskt så.Det är café på dagtid och är bar/restaurang på kvällen.Så de har alltifrån smörgåsar och kaffe till drinkar och pizza.För att inte tala om att man beställer allt via en Ipad vid bordet.Vi fick sitta uppe på andra våningen i en slags holk med ett lågt bord.Golv och väggar var klädda med färgglada heltäckningsmattsbitar.Mysigt och ombonat att sitta på golvet och fika.Tydligen brukar småbarnsmammor fika där med sina bäbisar för de blir lugna av att vara där.Blir väl lite som att vara hemma för dem antar jag.Jag drack en kaffe mocha och delade på en choklad parfait med Hikaru.
För att avrunda dagen var vi lite inne på karaoke men Semi behövde åka hem så då bestämde vi oss alla för att gå hem.Det var ju söndag trots allt.

Som kronan på verket ringde jag hem till mamma och pappa innan läggdags. :)

Tyvärr tog jag just inga bilder.Är fortfarande ganska dålig på att fota runt en massa,särskilt när ingen annan fotar.Men jag kan ju jobba på det.

Värmebölja undrar ni kanske varför jag skrev förresten? Jo idag,tisdag har det varit sjukt varmt helt plötsligt...jätteskumt väder..senaste tiden pendlar det mellan över 20 grader varmt och sedan ner till typ 12 grader....aldrig trott att åtta fnuttiga grader kan göra så stor skillnad...varmt varmt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar