söndag 24 mars 2013

Önskemål,spel och lite ensamt

Så vad kan man sammanfatta den här helgen med då? Tja till exempel så behövde jag inte göra mycket hushållsarbete då jag fixade det mesta på fredagen.Lite skönt att inte behöva stiga upp klockan 7 en lördag eller söndag för att hinna först till tvättmaskinen.Även om jag fortfarande har vårlov så måste jag gå upp klockan 6 varje morgon för att väcka Hikaru.

Vi har myst mest hela helgen.Hikaru hade haft önskemål om att äta något med basilika och kyckling i så jag gjorde mitt bästa för att hitta på en sådan rätt.Kycklingen brynte jag först i en stekpanna för att ge den en fin stekyta och sedan fick den steka långsamt i brödrosten.Ja,eftersom jag bor i ett land där ugnar är sällsynta och brödrostarna är mer som minigrillar så körde jag kycklingen därinne.Men bor man i Sverige eller i ett land där man har ugn i köket,så rekommenderar jag det istället.Sedan hackade jag bacon och Hikaru hackade lök (han hjälper faktiskt till i köket.) som jag stekte tillsammans med kantareller i samma stekpanna som jag stekte kycklingen i.När fräset fått fin färg hade jag i kokt ris som fick steka med lite.När kyckligen stekt klart hällde jag skyn över riset.Riset la jag i en stor djup tallrik med kyckligen skrivad i en ring ovanpå.Plus skivad mozzarella ost och tomat.(Hikarus förtjänst.) Till sist klickade jag på lite basilika pesto och la till lite gröna oliver som kronan på verket.Det fick gott betyg från Hikaru faktiskt.Ska kanske försöka odla lite färsk basilika hemma och använda.Det blir lite extra piffigt då.

Resten av helgen har Hikaru mest spelat på ett nytt spel till ps3an som han införskaffade tidigare i veckan.God of War: Ascension.Jag är inte så insatt i serien men den ska tydligen bygga på grekisk mytologi och handlar om en gud som hamnar på kant med de andra gudarna.Verkar ganska coolt även om det också verkar vara ganska svårt.Klart,Hikaru får ju alltid spel att se så lätt ut.Är lite avundsjuk på det.Passade på att ringa hem också och höra hur det var i Sverige såhär inför påsken.Blir ju inte mycket till påskfirande här borta tyvärr men jag kanske hittar på något litet i alla fall,vi får se.På kvällen blev Hikaru lite sugen på pizza ganska sent så det blev till att beställa hem lite pizza.Blev lite chockad då det knackade på dörren och pizzabudet stod där.De åker ju alltid vilse och ringer så sitter alltid beredd med telefonen.Men men alltid något! Vi brukar skämta om att vårt hus är legendariskt på pizzerian..."åh nej inte de nu igen!"

Idag,söndag har väl varit sådär.Hade vår vanliga mysmorgon men sedan fick Hikaru lov att packa väskan och göra sig iordning inför en affärsresa.Han ska vara en vecka på en av företagets fabriker och bland annat lära sig mer om de maskiner som de producerar.Så nu sitter jag alltså här ensam och ska vara ensam tills nästa söndagkväll.Den fabrik han ska till ligger i samma perfektur som hans föräldrahem gör så han tänkte passa på att åka hem över helgen också och hälsa på.Jag hade tänkt passa på att göra både saker som jag måste göra och saker som jag vill göra nästa vecka.Även om jag saknar Hikaru så kan det ju vara nyttigt att få lite tid på varsitt håll,i alla fall när det bara är en vecka.
Blir det för mycket får jag väl ringa honom någon kväll och prata lite. (*^_^*;)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar