torsdag 14 mars 2013

Ditt och datt

Tänkte skriva om lite ditt och datt...

Till exempel så träffade jag bäste herr Wille trollkarl! Ja,alltså egentligen är han ju för det mesta "bara" Wille men han började hålla på lite smått med magi,framförallt korttrick för drygt ett år sedan så han är ju en trollkarl! Och duktig är han också! Han brukade öva på mig innan skolan eller på lunchrasterna.Väldigt roligt! Han hade träffat på en japansk kille förut som kunde prata lite svenska så vi skulle träffa honom och hans kompisar.Han var mån om att hans kompisar skulle få träffa svenskar och träna på att prata lite engelska och lite svenska eftersom de ska plugga i Sverige i höst.Han som kunde prata mest svenska hade till och med bott ett år i Västerås! Av alla ställen!
Vi åt lunch på Saiseria och efter det så var vi på karaoke.Det är farligt billigt mitt på dagen,så jag kanske skulle smita iväg någon dag och öva för mig själv.(Vilket kan låta konstigt men som blivit mer och mer populärt här på sistone.) För att runda av karaoken så gick vi till the HUB och drack lite drinkar,nåja,typ två var plus åt lite plockmat.Ungefär när det var dags att bryta upp för dagen så kom Hikaru så jag bjöd honom på middag på Ootoya som är en japansk husmanskostrestaurang som förlåt.(Jag hade trott att vi kanske skulle mingla lite senare än vad det blev.) Efter maten när vi ändå var i farten tog vi en sväng förbi arkadhallarna i Machida.Hikaru är helt galet bra på att plocka saker ur ufo-catchers! Han plockade ett pingvingosedjur som är en karaktär från en anime-serie som jag gillar. (Shirokuma café-Polar Bear's Café) samt att han lyckades plocka två stycken laddare! Det är två stycken uppladdningsbara laddare som kan användas till nästan vilken elektrisk pryl som helst och smidiga att stoppa ner i väskan.Visserligen är det väl si och så med kvalitén när det är arkadhall men ändå.Snyggast var att han tog den andra genom att lyfta av en av stängerna som kartongerna låg på.En kille som tittat på medan Hikaru hållit på tappade hakan fullständigt! XD

Igår var jag ut och träffade bästa Elin och Matilda igen.Vi tog en snabb fika nära Shinjuku station på ett litet café som hette "Café de Bore" om jag inte minns fel.Massa prat,en del stress som kunde skakas av.Även om jag inte har råd att åka runt och hålla på så vill jag göra det lite grann ändå,för det är viktigt att vårda sina relationer med vänner.Särskilt när man bor utomlands.Man blir mer som en familj och när man får krupp på att bo i Japan,för det får man ibland,då behöver man prata av sig.
Vi tog purikura också,fotoautomat på japanska.Inte som i Sverige helt klart.Båsen är rymliga för att få in många och man kan dekorera bilderna hur mycket som helst plus skicka dem digitalt till sin mobil.Jag ser alltid dum ut men men.Det måste jag bjuda på ibland.Efteråt åkte Elin hem för att vila lite,hennes praktik är ganska slitsam stackaren.Matilda och jag tog en sväng förbi Book Off innan vi gav oss för dagen vi med.Hikaru kom hem halvsent för han hade middag med jobbet.

Idag ska jag pilla lite med papper till universitetet,helst ska jag ringa dem och fråga vart mina papper är som jag bad dem fixa också.Så sitter jag mitt i och anmäler mig till en TEFL kurs.Det är kurser som riktar sig till folk som vill bli engelska lärare kan man sammanfatta det som.Kan posta mer om det senare.Känner mig lite seg,sov dåligt inatt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar