söndag 31 mars 2013

Glad Påsk och "Påsklov"

Lite i senaste laget att önska glad påsk men jag vill göra det i alla fall! Glad Påsk! Lyckades göra ett litet påskarrangemang med godsaker.Kitteln som ser ut som en korg är egentligen ett nyårsarrangemang men det ser påskigt ut för mig så jag stoppade lite godis i det och så fick det vara bra så.Påsken är inte särskilt känd härborta så det gick inte att hitta påskägg tyvärr.Kanske letade på fel ställen.

Anledningen till att det varit så tyst på bloggen är att jag ägnat i stort sett all vaken tid till att göra ett fotoalbum.Det ska bli en present till Hikaru på söndag då vi firar ett år tillsammans.Hoppas han kommer tycka om det.Har lite dåligt samvete över att jag skjutit upp saker till förmån för att göra albumet men jag hoppas på att kunna ta igen det nu när det är klart.

Jag stötte på lite problem och utmaningar när jag skulle göra albumet.Till exempel,hur får jag bilderna utskrivna på fotopapper? De flesta är tagna med antingen min Iphone eller med Hikarus liksom.Om man inte ska skriva ut så många bilder så går det att gå till typ Seven Eleven och göra det.Men jag hade valt ut drygt 200 bilder och det var lite för många.Sedan letade jag efter online ställen att få korten utskrivna på men det gick inte något vidare heller,framförallt skulle det ta två dagar att få korten hemskickade.Det slutade med att jag gick till en elektronikbutik som heter Yodobashi Camera och fick hjälp av personal där.De har stora fotoautomater där man kan trycka upp till 200 bilder per omgång.Jag hade varit orolig över att behöva vänta länge innan bilderna var klara men alltihop var klart på drygt 20 minuter! Smidigt!

Sedan satt jag med albumet alltså.Mycket klippa och fixa,arrangera bilderna snyggt och sedan klistra fast dem..dekorera med klistermärken och annat.Vissa sidor bara gav sig själva,andra fick jag sitta länge och pussla med.Men när det var klart väntade de sidor där jag tänkt skriva lite om just den dagen.Det tog längre tid än jag trodde att knåpa ihop text faktiskt.Men nu är det i stort sett klart.Överblivna bilder klistrade jag på insidan av pärmarna på albumet och längst bak finns två tomma sidor till vår dejt på söndag.Men de bilderna kommer vi välja tillsammans.

Det var lite väl intensivt att göra albumet såhär men jag var tvungen att utnyttja att Hikaru var borta på jobbresa,hade han varit hemma hade jag inte kunnat jobba med albumet lika mycket.Jag vill gärna fortsätta göra album och scrap booka men lite mer pö om pö..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar