onsdag 13 mars 2013

Idag är det White Day

För er som inte vet det så firas Alla Hjärtans Dag lite speciellt här i Japan.Den 14:e februari så ger tjejer choklad till killar och på senare tid även till familj och vänner.Men såklart har ju inte godisindustrin missat chansen att få till ännu en dag av godisgivande.Den 14:e mars är det White Day och då ska killarna ge choklad tillbaka.Fast helst ska de ge dubbelt eller tredubbelt så mycket tillbaka.Att det kommit att kallas för White Day verkar komma sig av att från början var tanken att man skulle ge speciella marshmallows som present och de är ju som bekant oftast vita.Numera så ger man inte bara godis och choklad utan även andra presenter är populära,t.ex vita underkläder.

Jag minns ett samtal jag hade med en jobbsökarcoach förra året,hans fru hade givit honom den senaste Ipaden i Alla Hjärtans Dag present så han var lite bekymrad över vad han skulle ge tillbaka.Väldigt gulligt dock eftersom de varit gifta rätt länge och ändå liksom gör sånna saker.

Jag och Hikaru har redan kommit överrens om hur vi ska göra.Han har tyvärr nomikai med sitt jobb ikväll,alltså att man går ut och äter och dricker efter jobbet,så ikväll kan vi inte fira och imorgon är jag upptagen så vi ska mysa på lördag.Vi ska göra samma sorts choklad som jag gjorde till Hikaru,nämligen rischokladbräck.Han ville göra choklad själv men han har ingen aning så vi bestämde att vi gör det tillsammans.

Det behöver inte vara mer komplicerat än så. :)

Så,Happy White Day gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar