torsdag 28 februari 2013

Nu igen!

Har blivit lite krasslig nu igen.Lite "tung" känsla i bröstkorgen,halsont och lite hosta bara dock så det lär ju ge sig snart hoppas jag.

Igår så tog jag det lugnt under förmiddagen,ringde ett samtal på eftermiddagen och sedan bar det av till Shinjuku! Skulle möta upp Elin och Matilda men Matilda hade ett möte som drog ut på tiden så Elin och jag slog ihjäl lite tid själva först.Vi fikade på Starbucks (Macha Tea Latte!),gick runt i shopping gallerian Lumieré,tog en sväng förbi yamada denki (elektronikbutik) och en tur till Book Off.Där hittade vi förresten Studentkokboken ståendes i en hylla men tyvärr inget ex från A game of thrones serien.

Till slut kom Matilda loss och vi gick till the HUB som är en engelsk sport pubs kedja här i Japan.Vi hann precis ta del av Happy Hour priserna (halva priset på drinkar).Nu tog vi alla det lugnt men i alla fall.Massa snaskigt prat blev det! Hehe hemligt!
Elin avvek ganska tidigt så det blev bara jag och Matilda.Vi delade på en pizza margerita och tog varsin drink till.Jag drack en varm drink som hette hot brandy cassis.Den var väldigt god kan jag säga och perfekt för min hals! Lite brandy,lite svartvinbärslikör och ett stänk cointreu plus varmt vatten och en apelsinskiva.Väl värd att prova tycker jag! Det är ju fortfarande kallt i Sverige liksom.

Idag kände jag mig ganska krasslig på morgonen men efter en kopp te kändes det riktigt skapligt.Vi skulle ha genomgång i skolan idag inför avslutningen imorgon.Stackars Wille försov sig men eftersom jag inte hade nått för mig egentligen efteråt så väntade jag på honom och sedan gick vi runt i Machida rätt länge.Vi åt lunch på Saiseriya som är en sådan där family restaurant som jag nämnt tidigare,västerländsk meny till en billig peng.På lunchen har de dessutom special erbjudande där man får både en huvudrätt,kan välja tillbehör (sallad eller tex om man vill ha ris eller bröd till sin rätt.) samt att drink bar ingår.Jag tog dagens hamburgare med ris till och Wille körde på spagetti med köttfärssås.Först såg det skruttigt ut men det var helt lagom stora protioner faktiskt.Efter maten strosade vi till Book Off,även idag hittade jag ingen bok jag ville ha.Däremot hittade vi Harry Potter böcker på varenda hylla i sektionen för utländsk litteratur.

Sedan köpte jag lite riktiga halstabletter på apoteket och så begav vi oss hem.
Har slösurfat,fixat lite och ska snart laga lite mat.Blir en annan middagsfavorit idag,oyakodon.Ska kanske se på film sen.Har "Emma" kvar att se.Men kanske blir en skön dusch så man är fräsch imorgon samt att hjälpa Hikaru med lite engelska plugg.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar