torsdag 14 februari 2013

Glad Alla Hjärtans dag!

Ja nu är jag ju lite sent ute egentligen men det var fullt upp igår verkligen.Började dagen med att sätta nytt hastighetsrekord i att göra chokladiga godsaker.Det blev chokladtryffel och chockladrisbräck.Sedan gjorde jag mig iordning för att åka ut till ingenstans.Okej det som jag egentligen gjorde var att åka ut till ett universitet (som ligger ute i ingenstans) och lämna in lite papper samt prata lite viktiga saker med dem.Det var lite av en cirkus att hitta dit till att börja med men som tur är så har jag en iphone så det slutade lyckligt.När jag väl kom hem igen så svar det till att byta om sanbbt som tusan(hade på mig kostym nämligen) och lägga sista touchen på godiset innan älsklingen kom hem.Nu kom han hem ungefär samtidigt som jag blev klar mer eller mindre.Han gillade godiset! Förut har jag noterat att han gillar krispig choklad och tryfflar så det blev perfekt.Men jag var ändå lite nervös först för ah,man vet ju aldrig liksom.

Dagen tog dock inte slut där utan därefter gjorde vi oss iordning och åkte till Tokyo Disney Sea,som är en del av Disney Resort här i Japan.Hikaru hade fixat kvällsbiljetter och bokat buffé på en restaurang.Kvällsbiljetterna gäller för övrigt efter klockan 18 tills dess parken stänger klockan 22.Vi hade inte så mycket tid till att gå runt vilket var lite trist men det lilla vi såg var jättemysigt,vi fick mersmak till att åka igen.Fast då tar vi nog en heldag när det det blivit varmare.Buffén var helt galen! Allt från sallad och soppor till efterrätter fanns det att välja på.Godast var creolsk kycklinggryta och rostbiff.Rostbiffen fick man hämta i en speciell lucka eftersom det var lite för fint för att folk skulle få plocka själva.Det var riktigt gott men efterrätterna var en besvikelse,allt utom glassen var väldigt smakfattigt.Det ingick även dryck till maten (alkohol beställer man separat) som man kunde hämta så mycket man ville av.Vi var så mätta att det var läskigt! Men ah,ibland så blir det så.Efter maten var det bara lite drygt en timme kvar tills parken skulle stänga så vi gick runt och kollade i presentbutikerna.Fanns inte så mycket annat att göra då det var beckmörkt ute.Vi köpte en ask med chokladgodis som jag ska ställa ner i köket till de andra som bor här (men jag hoppas på att kunna norpa plåtasken sen.) och ett strapset för par.Nu har vi inget vi kan fästa dem i men jag noterade att man kan ta bort strapsnörena och istället trä i band och ha dem som halsband så ska väl fixa det senare.

Just nu sitter jag och väntar på att tvätten ska bli klar och sedan ska jag väl ta och fixa lite...bland annat ska jag lämna tillbaka lite dvd-filmer som vi hyrt.Saw 1 och 2 samt Avengers.Funderar på att dra på den nu och se den på engelska.Vi såg alla filmerna på japanska nämligen.För det mesta ser vi filmerna på orginalspråk men ibland så tycker jag det är helt okej att se film dubbad till japanska.Hikaru kan fortfarande inte tillräckligt med engelska för att hinna med så han missar en hel del stackaren.

Det var i alla fall en magisk Alla Hjärtans Dag!

Hoppas alla hade en fin dag igår!

Kram kram









































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar