måndag 11 februari 2013

Trött tisdag

Det är tisdagförmiddag och jag är ganska sliten.Jobbade lite igår och eftersom det var röd dag i Japan,(Man hedrade Japans grundande tror jag det var.) så var det sjukt stressigt.Tror faktiskt det var nytt rekord i att göra fel dessutom.Det var flera saker som folk påpekade för mig som jag faktiskt inte egentligen missat att hålla koll på,problemet var att jag lyckades inte få tid till att göra allt det som liksom måste flyta på.Nåväl det är väl som det är med det.Var faktiskt för trött för att orka gråta efteråt.Sedan kändes det liksom lite poänglöst också.

Nåväl ska jobba ikväll igen så det är väl bara på det igen och hoppas på att jag lyckas bättre idag.Har jag tur så kanske jag får en bra andledning till att sluta om ett tag också.Första gången jag suttit i en sits där jag velat sluta men känt att jag inte kunnat göra det.Inte på grund av det ekonomiska utan pågrund av att ta upp ämnet med dem.De har haft sjukt tålamod med mig och så kommer jag där och säger att jag ber om uppsägning...huuh nej då måste jag ha en bra anledning.Om jag inte gör som min lärare på språkskolan tipsade om förståss.Hennes tips var att om man jobbar på ett jobb man inte gillar och verkligen vill sluta men inte kan lägga fram den bra anledning,(Här i Japan krävs sjukt bra anledning för att lämna ett jobb.) så kunde man alltid dra "det är på grund av hälsoskäl som jag ber ödmjukast om uppsägning" och i de flesta fall så frågar ingen mera ingående i varför.

I övrigt idag så ska jag väl egentligen laga curry och fixa med papper,egentligen gått till banken kanske men tänkte att det blir lite körigt eventuellt då jag ska jobba senare.Min nya plan lutar åt att fixa med de papper som kan fixas med hemma,gå och handla samt kanske läsa lite...inhandlingen är av alla hjärtans dag art till och med! hihi

Nej nu ska jag ta och fixa och dona lite. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar