lördag 23 februari 2013

Lite kort om helgen

Så det är söndag förmiddag och helgen är nästan över,alltid lika tråkigt inte sant?

Fredagen var ganska pirrig,satt och väntade på resultat från prov och intervju som jag gjort dagen innan på torsdagen.Jag fick beskedet att jag kom in så nu har jag lite pappersarbete att ta itu med på eftermiddagen.Det som återstår är vad CSN säger,men jag har kämpat hårt och har fina betyg så de borde inte säga nej på grund av det i alla fall.
På kvällen skulle jag jobba lite grann.Ingen höjdare med fredagkvällar,men jag känner mig tvingad till att anmäla mig till då och då.Borde dock hitta ett annat jobb där jag kan jobba mera och får jobba lite mera.Men nog om det tjatet.Lite ovanlig fredag faktiskt.Fick vänta utanför innan jag kunde gå in då ett kamera team stod utanför och spelade in ett drama verkade det som.Därför var de första två timmarna ganska lugna för att vara fredag.Sedan small det till och då,då är det bara överlevnad som gäller.För att vara mig så gick det ganska bra ändå,även om det inte egentligen räcker till fortfarande.

När jag kom hem väntade ett nedsläckt rum med en överraskning på bordet.På Hikarus laptop fanns ett meddelande " Hello Emma! Click this button!" och så en pil ner till en smiley som pussas.När jag klickade på den böts skärmen till en kyckling som skjuter konfetti och som skrek "Grattis till att du kom in" blir det på svenska ungefär.Han har precis börjat med att lära sig programmering och han hade suttit ganska länge för att fixa den animationen till mig.Så sött!

På lördagmorgonen blev det ingen sovmorgon utan Hikaru skulle iväg på en utställning och framförallt ha work shop för barn om hur man gör robotar och annat.Efter att han gått så passade jag på att dra igång en tvättmaskin.Frukost blev rostade mackor med skinka,ost och ägg.Chattade med en kompis på facebook och mot lunchtid så drog jag mig in till Machida och förde över månadens hyra.Inget roligt göra men det måste ju göras.Hyrde film också eftersom det inte blev någon film tidigare i veckan.Det blev Chocolat,Eurotrip och Emma.Handlade lite mat på vägen hem.Tänkte göra varma mackor till kvällsmat då Hikaru skulle förmodligen sova borta i alla fall.Kom hem och åt lite enkel lunch bestående av ris,kimchi,ägg och natto (fermenterade soyabönor).Ringde hem till mamma och pappa och vi pratade hur länge som helst,alltid lika mysigt!

Fick sms av Hikaru att det blivit ändrat så då bestämde vi pizzakväll istället för att fixa helgen och att jag kommit in på sökt utbildning.Stötte på Masa,en av de japanska killarna osm bor här.Han har just kommit hem från en två månader lång jobbresa i Irak.Vi pratade lite ditt och datt innan jag gick upp och beställde mat.För en gångs skull hittade pizzabudet rätt på första försöket men var osäker på hur man kom in till oss.När jag anger adressen till Dominos så skriver jag in rumsnummer,vilket gör att de tror att de ska leta efter ett lägenhetshus när det egentligen är en villa som är omgjord till share house(kollektivboende).Vi pratade lite om det så nu kanske han lämnade det vidare när han kom tillbaka till restaurangen kan man hoppas.Vi lär väl vara ökända vid det här laget....till efterätt blev det jordgubbar och varsin skiva rulltårta.Vi orkade ju inte äta efterrätten häromdagen.Det blev inget filmtittande efter maten utan vi kollade på tv-drama istället.Fast det var ju en komedi serie men i alla fall."Nakuna Harachan" heter den och blir väl "Gråt inte Harachan" på svenska skulle jag tro.Handlar om en mangakaraktär som blir levande då och då och kommer ut i den riktiga världen och så händer det saker.

Inte heller idag blev det sovmorgon,Hikaru har baseball träning idag så jag fick väcka honom tidigt.Sedan somnade jag om ett tag.Gjorde frukost i tid till att kolla på barntv men till min förvåning så var det inställt idag på grund av Tokyo Maraton.Lite surt måste jag säga.

Ska fixa lite idag med,hämta skjortor hos tvätteriet och städa lite är det väl mest tänkt.Kanske lyssna på gamla podcasts av The Ricky Gervais Show (är inte säker på stavningen.)

Glad söndag!


Två bilder från middagen igår!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar