onsdag 28 augusti 2013

Laddar upp inför oväder

Imorse gick jag ut med alla PET-flaskor som vi samlat på oss. Nu börjar det kännas fint i hallen igen. Inte för att det ändrats något egentligen, men bara vetskapen om att behållarna är tomma gör att det känns bättre.

Med en så bra start så fortsatte jag med att bädda rent i sängen och tvätta upp all tvätt som fanns. Det ska komma in en tyfon över helgen så då gäller det att tvätta allt idag. Så pass varmt och soligt som det är så är den torr på nolltid, vilket är en av de få bra sakerna med sommaren. Jeans kan vara torra på en timme om man vänder på dem en gång.

Annars idag så ska jag hämta hem kläder från kemtvätten och träffa Elin och Anabel för en fika. Från och med nästa vecka har jag planerat in att jag ska plugga massor så det gäller att njuta denna vecka. Saken är också den att det känns som att jag vilat ut nu så det är okej att plugga igen. I början av lovet gick jag och la mig nästan varje dag efter att Hikaru gått till jobbet men nu gör jag det bara en kort stund.

Nu ska jag ta och läsa lite innan jag går iväg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar