lördag 11 maj 2013

Vart tog april vägen!?


Vad hände med april!?
Svaret är ganska enkelt,skolan började och det blev en hel del att göra.Först med själva starten i sig,som att välja kurser och fixa kurslitteraturen.Sedan papper till CSN,papper som måste göras speciellt till mig i och med att papperna CSN vill ha inte finns i Japan.Vissa dagar var jag så trött att jag inte ens orkade äta kvällsmat utan bara somnade så fort jag kom hem.Något som tog hårt var att jag fick lov att fixa en ny laptop eftersom min gamla inte dög åt skolan.Nåväl,min gamla laptop är ju rätt stor så den var ju inte så portabel men i alla fall.

 Till på köpet ställde vi in vår ettårsdagsfirande på grund av vädret.En storm behagade komma in precis den helgen.Regnet hann passera men vinden var rejält stark och vem vill vara ute hela dagen när det blåser halvstorm? Men Hikaru fick albumet i alla fall.Han verkade rörd faktiskt men han sa inte så mycket.Tänk vad fort ett år har gått ändå.

 Annars vad det finbesök från Sverige också! Blev en ganska nostaligisk middag,kul att träffa folk.Jag är ju så dålig på att träffa människor...men det är inte lätt med skola och allt och naturligtvis är jag ju på fel sida av Tokyo.Fick lite finfina nyheter också men de är ju hemliga tillsvidare(?)

Men det kom ännu fler goda nyheter! Kommer bli finbesök i Japan i sommar också! Både Pernilla och Anabel kommer komma hit!

 Slutet av april och början på maj,som precis var så inträffade Golden Week; Gyllene Veckan.Den kallas så på grund av att många röda dagar infaller tätt på varandra så många kan med lite tur få ut över en veckas ledighet.jag hade skola tre dagar i mitten,Hikaru stackaren hade en dag.Vi utnyttjade ledigheten med att åka till Ibaraki och hälsa på hos Hikarus familj igen! Tänkte blogga om det i ett separat inlägg..men hur som helst,mycket trevlig ledighet även om jag inte lyckades plugga nått.

 Från och med nu är det ingen ledighet förrän typ juli eller nått.Möjligen ända tills sommarlovet.Till på köpet kanske jag kommer ha lite skola på lovet på grund av att jag ska försöka ta lärarlicens.Vi får se hur det går.Ganska tufft som det är redan nu i och med att jag har skola även på lördagar.Det ni!

 
Men jag ska försöka blogga ifatt så gott jag kan...jag har ju faktiskt tagit en massa bilder.De kanske säger mer än vad mitt blabbande gör. Haha!

 
Ska vi säga så då? Fram till och med Golden Week så blir det bildspecial. (*^_^*)

*Känner sig mycket nöjd med sig själv*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar